۲۷ شهریور ۱۳۸۸

نه " غزه " . نه " لبنان " ... جانم فدای ایران






تهران و دیگر شهرهای ایران در روز قدس شاهد تجمع و راهپیمایی معترضان به نتایج انتخابات بود
. گوشه‌هایی از این تجمعات را در این تصاویر می بینید

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع خبری نزدیک به اصلاح طلبان ایران نوشت که رئیس جمهوری پیشین ایران، محمد خاتمی و میرحسین موسوی نامزد معترض دهمین انتخابات ریاست جمهوری در تظاهرات روز قدس از سوی طرفداران محمود احمدی نژاد هدف حمله فیزیکی قرار گرفتند.

ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که گروهی از طرفداران حکومت به خودروی حامل میرحسین موسوی یورش بردند و وی را ناچار به ترک صف تظاهرات کردند. ایرنا در ادامه گزارشش تصریح کرده است که حمله کنندگان از جمله شعار می دادند : "مرگ بر موسوی منافق"

در این حال، درگیری میان تظاهرکنندگان معترض از یک طرف و پلیس ضدشورش و بسیج از طرف دیگر در خیابان های تهران و دیگر نقاط ایران ادامه دارد. به گزارش" موج سبز آزادی" در تهران تراکم جمعیت مخالفان در میدان ولیعصر بیشتر از دیگر نقاط شهر است و پلیس ضدشورش و موتور سوار و لباس شخصی ها با پرتاب صدها گاز اشک آور و ضربات باتوم در صدد متفرق کردن معترضان هستند. به گفتۀ همین منبع شبکۀ تلفن همراه در این منطقه از تهران قطع است.

در تبریز نیروهای بسیج و لباس شخصی به تظاهرکنندگان معترض در راهپیمایی روز قدس حمله کردند.

به گفتۀ شاهدان عینی تظاهرکنندگان از جمله شعار می دادند : "مرگ بر روسیه، روسیه در چه فکریه، ایران پر از موسویه"...

در این تظاهرات چند تن از راهپیمایان توسط افراد لباس شخصی دستگیر شدند. در اصفهان نیروهای لباس شخصی و بسیج به همراه پلیس ضدشورش در میدان امام حسین اصفهان در دسته های بیست تا سی نفره به تظاهرکنندگان معترض به نتیجۀ انتخابات اخیر در ایران یورش می بردند