۳۱ شهریور ۱۳۹۱

 از این چاه آب در نمی آورند، بلکه پول در می آورند!
این گنبد و بارگاه مسجد جمکران، در فاصله کمی از شهر قم است. نه تنها تا پیش از انقلاب 57، بلکه در 10 سال اول ( خلافت) اسلامی هم این گنبد و بارگاه را نساخته بودند که حالا ساخته اند!
تمام بهانه برپائی این گنبد و بارگاه اینست که گویا دو چاه در آنجا قرار دارد که امام دوازدهم در آن رفته و غایب شده است. همان افسانه ای که برای پرواز به آسمان عیسی مسیح وجود دارد!
اما، این دو چاه که خشک است و آب ندارد، تا دلتان بخواهد پول دارد. مردم دردمندی که دستشان از همه جا کوتاه است، به امید آن که دستی ازاین دو چاه در آمده و چاره ای برای آب و نان و کار و معیشت و مسکن و بیماری و درمان و پول بیمارستان و هزینه تحصیل بچه ها و... بکند، دردنامه ای نوشته و به این دو چاه می اندازند. آنها که گنبد و بارگاه را علم کرده اند نرخ هر کاغذ عریضه را ۵۰ تومان تعیین کرده اند. چون خانم ها باید چادر کامل داشته باشند، به دردمندان چادر سیاه هم کرایه میدهد!. هر چادر ۵۰۰ تومان!
اگر کسی  با اتومبیل نیز به جمکران برود، باید ۵۰۰ تومان هم پول پارکینگ بدهد!
به این ترتیب، آنها که این بارگاه را ساخته اند از این چاه آب در نمی آورند، بلکه پول در می آورند

۱ نظر:

ناشناس گفت...

به دلیل اثرگذاری تحریم‌ها فروش نفت ایران کاهش یافت



نايب رييس مجلس(اسلامی) با تائید کاهش فروش نفت به یک‌میلیون بشکه در روز گفت نمی‌توانیم نفت را به‌شکل عادی بفروشیم، از پول فروش نفت هم نمی‌توانیم به راحتی استفاده کنیم. ایران از کاهش فروش نفت، ماهانه ۵ میلیارد دلار ضرر می‌کند.