۱۰ اسفند ۱۳۹۱

کشاورزان اصفهان لوله انتقال آب را شکستند !


 

به گزارش خبرگزاری‌های ایران< اسلامی>، کشاورزان اصفهانی پس از چندبار تجمع اعتراضی در یک ماه گذشته، جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱، با تجمع در منطقه زیار اصفهان لوله انتقال آب به استان یزد را شکستند و مانع انتقال آب به یزد شدند....
                         آشفتگی ها و هرج و مرج امور - این روزها به اوج خود رسیده است
حسین غفوری مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد پس از شکسته شدن لوله انتقال آب از اصفهان به یزد شنبه ۵ اسفند در "نشست اضطراری خبری" اعلام کرد این اقدامات سبب شده تا آب شرب خط انتقالی به روی مردم قطع و آب شرب در یزد جیره‌بندی شود.


به گزارش خبرگزاری "مهر"، پیش از این کشاورزان شرق اصفهان ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ در اعتراض به قطع آبی که به زمین‌های آن‌ها تعلق داشت و انتقال آب زاینده رود به کارخانه‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن و همچنین به استان‌های یزد، قم، کاشان با تراکتورهای حود این‌گونه اعتراض کرده بودند.


اشاره این کشاورزان اصفهانی به " طومار شیخ بهایی" فیلسوف و ریاضی‌دان زمان صفویه است. بر اساس "طومار شیخ بهایی" کل آب رودخانه زاینده‌رود به ۳۳ سهم کلی و ۲۷۵ سهام جزیی‌تر از حدود ۷۰ کیلومتری غرب اصفهان تا ۱۲۰ کیلومتری شرق این شهر، تقسیم شده است....
                                  فلسفه شیخ بهائی و نگاه به اوضاع و احوال و رفتار و روال امروز مان!؟؟

                                                                 ********

        اعتصاب کشاورزان اصفهانی به خشونت کشیده شد


     کشاورزان معترض، چند اتوبوس حامل نیروهای دولتی را به آتش کشیدند

بر اساس گزارشهای رسیده به بی بی سی، اعتصاب کشاورزان منطقه ورزنه استان اصفهان به درگیری با نیروهای امنیتی و زخمی شدن شماری از کشاورزان منجر شده است.

کشاورزان و دیگر مردم منطقه بیش از چهل روز است که به قطع آب کشاورزی اعتراض کرده اند.
نیروهای امنیتی که برای حفظ خط لوله انتقال آب به یزد به منطقه رفته بودند، دیروز (چهارشنبه) برای متفرق کردن معترضان به شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی و ساچمه ای متوسل شدند.
چندین نفر از کشاورزان در این درگیریها مجروح شده اند، اما تعداد دقیق مجروحان مشخص نیست

هیچ نظری موجود نیست: