۰۴ تیر ۱۳۹۲

در روزگار تعالی انسانها ، در عصر اوج دانش و دریافت، چه بختکی نکبت تر از افراط و تفریطی است که مشتی متحجر اعمال میکنند؟

۲ نظر:

ناشناس گفت...

دیوان محاسبات کشور از تخلف بیش از ۹ میلیارد دلار مازاد درآمد ارزی کشور از سوی دولت دهم در تخصیص و پرداخت بودجه خبر داد. به گزارش این نهاد نظارتی در نحوه مصرف بودجه "بی‌انضباطی مالی" به وجود آمده است.

"دیوان محاسبات کشور" روز سه‌شنبه (۴ تیر/۲۵ ژوئن) اعلام کرد که دولت محمود احمدی‌نژاد مبلغ ۹٫۲ میلیارد دلار مازاد درآمد ارزی کشور را برخلاف احکام تعیین‌شده در بند ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ و بر اساس مصوبات غیرقانونی هیأت وزیران خرج کرده است.

دیوان محاسبات در گزارش خود تأکید کرده است که تصویب مصرف ۱۱٫۶ میلیارد دلار مازاد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی، خارج از جداول بودجه عمومی به نوعی متمم بودجه، ضمن بودجه کل کشور محسوب شده و به علت عدم پیش‌بینی برنامه و ردیف خاص، "بی‌انضباطی مالی" درنحوه مصرف آن به وجود آورده است

ناشناس گفت...

اکبر ترکان، از کارشناسان برجسته اقتصاد انرژی ایران اعلام کرد که دولت احمدی‌نژاد در سه سال گذشته ۴۶ میلیارد دلار در پارس جنوبی هزینه کرده، اما با این حال هیچ فاز جدیدی در این میدان مشترک به بهره‌برداری نرسیده است.

آقای ترکان که گفته می‌شود از گزینه‌های احتمالی حسن روحانی برای تصدی پست وزارت نفت است، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت بهره‌برداری کامل از تمام فازهای پارس جنوبی کمتر از ۴۰ میلیارد دلار هزینه دارد، اما دولت بیش از این مقدار هزینه کرده و هیچ بخشی از کار را به بهره‌برداری نرسانده و "حتی یک فاز جدید و استاندارد این میدان مشترک هم آماده بهره برداری و تولید گاز نیست."

با این همه، دولت احمدی‌نژاد اعلام کرده که در راستای پیش‌برد پروژه‌های پارس جنوبی، برای سال جاری هم نیاز به ۳۰ میلیارد دلار منابع مالی دیگر دارد. اکبر ترکان، معاون سابق وزارت نفت و از مشاوران ارشد حسن روحانی، گفت اساس گفته‌های او درباره این هزینه‌ها آماری است که توسط شرکت ملی نفت ایران منتشر شده و تاکید کرد که در دولت آینده باید نحوه هزینه منابع مالی در این میدان مشترک بررسی شود.