۰۸ فروردین ۱۳۹۳

مشکل آب در ایران: آلودگی آب علاوه بر خشکسالی !.

به گفته‌ی مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در تمام مناطق شهری و روستایی کیفیت آب جزو خط قرمزهاست. این مقام مسئول از آلودگی منابع آب محلی و ضرورت انتقال آب از نقاط دور سخن گفته است.


ایران بیش از یک دهه است که وارد یک دوره‌ی خشکسالی شده که کارشناسان آن را نزدیک به ۳۰ درصد ارزیابی کرده‌اند. بحران آب در ایران ظرف چند سال گذشته به صورت هشداردهنده در آمده است.سایت وزارت نیرو در اسفندماه گذشته گزارش داد که در زمان حاضر تنها ۲۱ درصد از حجم مخازن سدهای استان تهران از آب پر شده است. این تنها شامل حال سدهایی نیست که آب تهران از آن‌ها تامین می‌شود. بسیاری از شهرهای دیگر نیز در مرحله هشدار قرار گرفته‌اند.

                                                                 ********
«نمایندگان مجلس نه مطالعه کافی دارند، نه اطلاع دقیقی از اخبار» 
یکی از نمایندگان مجلس ایران به نطق‌های وقتٰ‌گیر و عوامانه در صحن مجلس اشاره کرده و گفته است که میزان مطالعه نمایندگان کم است و برای این که در جریان اخبار باشند باید برخی برنامه‌های خود را تغییر دهند.


جعفرزاده، نماینده‌ی مجلس نهم در مورد میزان مطالعه نمایندگان در مورد طرح‌ها و لوایحی که در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، به سایت "تابناک" گفته است: «برخی نمایندگان بر اساس علایق شخصی مطالعاتی انجام می‌دهند اما در مجموع نمایندگان فرصتی برای مطالعه ندارند».
او به "کاستی‌ها و کمبودهای زیاد" و بحث‌های وقت‌گیر در صحن علنی مجلس اشاره کرده که موجب بازدهی کم "خانه ملت" هستند. به گفته‌ی او مطالعه عمومی و تخصصی نمایندگان کم است و «برخی نمایندگان مجلس بر این عقیده هستند که باید بافت مجلس را ازحالت سنتی خارج کرد».
خبرگزاری دانشجویی "ایسنا" در بهمن گذشته با اشاره به نطق حسن روحانی در میان روسای دانشگاه‌ها، دست به انتشار فهرستی زد از "سواد دیپلماتیک" ۲۴ نماینده مجلس. از این عده ۸ نفر تحصیلات حوزوی دارند. از میزان تحصیلات برخی از آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست: