۲۹ اسفند ۱۳۹۳

خبرگزاری ایرنا یک گزارش تصویری از برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری در مهرشهر کرج منتشر کرد. این گزارش تصویری حاوی عکس‌هایی از زنانی در حال پریدن از روی آتش بودند. خبرگزاری ایرنا ساعاتی بعد بنا به دلایل نامعلومی همه عکس‌های زنان را حذف کرد.
خانواده‌های اردبیلی به‌ویژه زنان جوان صبح روز بعد از چهارشنبه‌سوری با نیت برآورده شدن آرزوها با در دست داشتن قیچی، جارو و کوزه سفالی در محل پل "یدی گوز" حاضر شده، هفت مرتبه از عرض رودخانه عبور و به طور نمادین آب را قیچی و جارو می‌کنند. در پایان هم کوزه‌های سفالی پر آب را می‌شکنند. پرتاب لنگه کفش کهنه به درون رودخانه به نیت رفع فشارها از زندگی بخش دیگری از این آیین است.
پیرمردان کلاه‌باف در منطقه کوهستانی  " خم بی " که در فاصله چهل کیلومتری شهر گرمه و در مسیر جاده گرمه – بجنورد قرار دارد.
به گفته ناظران امسال "رکود سنگینی" در بازار شب عید حکم فرما بود. از سوی دیگر حضور دستفروشان نیز چشمگیر بود.
                                                                          سفر با  قطار ....
                                                  

۲ نظر:

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

نیم میلیون ایرانی
سال گذشته به جان هم افتادند
پزشکی قانونی جمهوری اسلامی، آمار مراجعه به این سازمان در سال 93 را اعلام داشت. بموجب این آمار بیش از نیم میلیون ایرانی در سال گذشته پس از نزاع با یکدیگر کارشان به پزشکی قانونی کشیده است. این آمار می گوید:
در سال گذشته، ۵۵٠ هزار و ٧٨٣ نفر به علت نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرداند که در این میان استان تهران با ثبت ٩٩ هزار و ١٢۶ مورد بیشترین مراجعه کننده را داشته است. از این تعداد، ١۶٩ هزار و ٩٠١ نفر زن و ٣٨٠ هزار و ٨٨٢ نفر مرد بودند.
کم نزاع‌ ترین استان در سال گذشته خراسان جنوبی با ٢ هزار و ٩٢١ مورد نزاع بوده و خراسان رضوی با ۴۶ هزار و ٢٢۴ نزاع پس از تهران قرار داشته است.
اصفهان با ٣٨ هزار و ٧٩١ نزاع و آذربایجان شرقی با ٣٢ هزار و ۴٨۴ نزاع در رتبه سوم و چهارم بودند.