۰۱ خرداد ۱۳۹۴

                                                    استان قم
                              رکورد صیغه < تن فروشی >  را شکست!.

دو استان‌ ایران در صیغه به مقام قهرمانی رسیده اند. استان قم در ازدیاد صیغه و استان یزد در پائین بودن تعداد صیغه!.
یک مقام متخصص! در امور صیغه که نام آن را گذاشته اند "ازدواج موقت"< بخوانید تن فروشی - بدون تعارف >  در سازمان ثبت احوال به خبرگزاری ایسنا گفت:
ازدواج موقت در استان تهران امسال ۲۸ درصد بیشتر از سال گذشته رشد داشته که البته این رشد بیشتر از این است زیرا بسیاری از ازدواج های موقت ثبت نمی شوند.
 استان‌های قم و یزد دارنده بالاترین و پایین‌ترین آمار ازدواج موقت در کشورند. از آنجا که ازدواج موقت با عرف جامعه همخوانی ندارد و ثبت آن در شناسنامه می تواند برای مردان مشکل ساز شود، در اغلب موارد چنین ازدواج هایی به ثبت رسمی نمی رسند.
 البته دفاتر به صورت غیر رسمی، با هزینه ای اندک ازدواج موقت را در برگه هایی خاص ثبت می کنند و مدارک خاصی نیز هم برای این کار لازم نیست!.
مهیندخت داوودی معاون مجتمع قضائی خانواده هم گفته است: بررسیها نشان می دهد که مشکلات اقتصادی و نیاز به داشتن سرپرست مرد و همچنین مسائل عاطفی و جنسی از اصلی ترین علل ازدواج موقت در ایران است.

_________________________________________________________________________________

۱ نظر:

ناشناس گفت...

همایش مبارزه با مواد مخدر در خوزستان
مواد مخدر سالی 10 هزار میلیارد تومان
به اقتصاد ایران لطمه می زند!





دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر که به خوزستان سفر کرده در همایش مبارزه با مواد مخدر گفت:
خوزستان از 12 استانی است که در زمینه اعتیاد یکی از 12 منطقه ایران است که در وضعیت قرمز قرار دارد. جوانان با انواع مواد مواجه اند به گونه ای که ماده جدیدی به نام "گلُ" اکنون مصرف می شود. 358 نوع از انواع مواد جدید از طریق شبکه های مافیایی در حال تولید است. عملکرد نامناسب گذشته سبب شده که امروز با پیچیده شدن پدیده اعتیاد مواجه شویم.
پرخاشگری و نابردباری در روابط اجتماعی، ترجیح منافع فردی بر منافع جمعی و شکل گیری پدیده خودمداری در پاره ای از مواقع در سطح کشور، آشفتگی اجتماعی و کاهش اعتماد اجتماعی را رقم زده و موجب نزاع های اجتماعی شده. به همین دلیل در شکل گیری تئوری لجبازی عده ای برای مخالفت با برخی از موضوعات، به یکی از این آسیب‌ها هم گرفتار می‌شوند.
ممکن است ما آهسته آهسته به یک تهدید اجتماعی و بحران اجتماعی و اگر خوب نیاندیشیم و خوب فکر نکنیم به فروپاشی اجتماعی گرفتار شویم.
جزیره ای عمل کردن موجب شده سیستم هوشمند اعتیاد از این نقاط ضعف ما کاملا بهره برداری کند و به مشتریان جدیدتری برسد. وقتی ما دیوار مرزی کشیدیم، بلافاصله در لابراتورهای خانگی شیشه را تهیه کردند، به لابراتورها ضربه زدیم، کشت گلخانه ای را ایجاد کردند. آیا ما در مقابل این سیستم می توانیم بیاندیشیم که چگونه مقابله کنیم؟ به نظر می رسد نیازمند اندیشه های جدیدتر در این زمینه هستیم.
حدود 10 هزار میلیارد تومان خسارت و هزینه مواد مخدر بر اقتصاد کشور تحمیل می شود. در سال 83 متوسط سن اعتیاد در کشور 23 سال، در سال 90 میانگین سن اعتیاد به 21 سال بوده است و اخیرا نیز نرخ شیوع مصرف تا سن 15 سال رسیده است. طی 10 سال سن اعتیاد در ایران از 23 به 15 سالگی رسیده است. ما در مقابل اعتیاد دقیقا در حالت انفعال هستیم. سالی 5ر8 ميليارد دلار مصرف مواد مخدر داریم که سه ميليارد دلار آن هروئين است.