۰۷ خرداد ۱۳۹۴

نگاهی به مقبره خمینی، گران‌ترین مقبره جهان.
خودش می‌گفت "طلبه‌ای بیش نیستم!"، اما به او امام گفتند. می‌گفت "یک موی کوخ نشینان" را به "همه کاخ نشینان" ترجیح می‌دهد !! و اصرار بر ساده‌زیستی داشت، اما حالا مقبره‌اش گران‌ترین مقبره جهان شده است.
 خمینی،  وقتی وارد ایران شد گفت که "طلبه‌ای بیش نیستم"، اما به او لقب امام داده شد. او بر ساده‌زیستی اصرار داشت و می‌گفت "یک موی کوخ نشینان" را به "همه کاخ نشینان" ترجیح می‌دهد!!. او بود که در سخنرانی‌هایش واژه‌"مستضعف" را به فرهنگ سیاسی ایران وارد کرد. اما حالا مقبره‌اش به گران‌ترین مقبره جهان تبدیل شده است.
کار ساخت آرامگاه خمینی پس از دفن او  با شرکت! جهاد سازندگی و سپاه پاسداران آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
در سال نخست، ۲ میلیارد دلار بودجه برای احداث آرامگاه  خمینی و مراکز فرهنگی!! و زیارتی کنار آرامگاه اختصاص یافت. اما هزینه‌های صورت گرفته در طی سال‌های بعد اصلا روشن نیست!.
روزنامه اطلاعات در سال ۱۳۷۱ نوشت: «مرقد و مصلای ! خمینی در بهشت زهرا بنایی شامل ۶۰۰ هزار متر مربع بنای سر پوشیده، مساحت مسقفی بطول یک کیلومتر و عرض بیش از نیم کیلومتر است که نظیر آن در هیچ یک از دیگر بناهای مذهبی جهان چه اسلامی چه مسیحی چه یهودی و چه مذاهب غیر توحیدی نمی‌توان یافت.»
سازه اصلی، دارای مقاومت در برابر زلزله‌ای به قدرت ۱۰ ریشتر است و به گفته مدیر کل مقبره، از برج میلاد نیز مقاوم‌تر است. اسکلت فولادی ساخته شده برای گنبد ۳۴۰ تن وزن دارد و روکش آن هم ۴۰ تا ۵۰ تن وزن خواهد داشت که در مجموع به ۴۰۰ تن می‌رسد.
در اطراف < محل مقبره >  چهار گلدسته طلاکاری شده به بلندی ۹۱ متر ساخته شده‌ است.این آرامگاه همچنین مجموعا دارای پنج گنبد است که گنبد اصلی، فلزی و چهار گنبد دیگر کاشی‌کاری شده‌اند. گنبد اصلی در سال ۱۳۸۶ طلاکاری شد. همچنین ۵ ورودی اصلی در صحن‌های شرقی و غربی وجود دارد.
موزه آرامگاه به مساحت ۱۵ هزار متر مربع حاوی آثار مربوط به  خمینی است. دکتر عطاالله امیدوار که از همراهان  خمینی در پاریس بوده، می‌گوید: در بازدید از موزه متوجه شدم که این بخش از حرم! چه عمارت گرانقیمت و پرخرجی است.
به گفته دکتر امیدوار که در پاریس همراه  خمینی بوده است: «در موزه آرامگاه تعداد زیادی اتاق می‌بینید که سنگ‌های گران قیمت تا سقف آن را پوشانده و روی هر دیوار، خط نوشته یا حجاری و ... قرار دارد. این موضوع به حدی به چشم می‌آید که خود بنای موزه بدل به موزه شده؛ دیوارهایش دیگر جایی برای نصب یک اثر هنری ندارد، هر جا که بخواهید تابلویی آویزان کنید، روی آینه یا کتیبه‌ای قرار می‌گیرد.»
برنامه تاسیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی!، دانشگاه شاهد، بیمارستان آرامگاه، پارکینگ، زائرسرا، هتل ۵ ستاره، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شهربازی، شهرک سلامت!!، شهر آفتاب و بسیاری دیگر از سازه‌ها یا به اتمام رسیده‌اند یا در حال تکمیل هستند.
در دوران شهرداری محمود احمدی نژاد و اصرار او برای انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران، با مصوبه شورای دوم شهر تهران در سال ۱۳۸۴ ساخت مجموعه جدیدی بنام شهر آفتاب به مرکزیت مقبره  خمینی آغاز شد. زمان احداث شهر آفتاب دو سال و بودجه آن ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شد که تا کنون افتتاح نشده‌ است. شهر آفتاب همچنین بعنوان شهری حوزوی و علمی عنوان شده ‌است.
چند سال پس از اینکه  خمینی گفت: "یک موی کوخ نشینان" را به "همه کاخ نشینان" ترجیح می‌دهد،!!، محمد علی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت مراسم "ارتحال آیت‌الله خمینی" می‌گوید: «یکی از خدمات حرم به تهران و به پایتخت این است که هزاران هکتار زمین را از خطر توسعه بی‌برنامه از قبیل آلونک‌ها و زاغه نشینی حفظ کرده است!!.»
چندی پیش هم در محلی که خمینی اولین سخنرانی‌اش را در بهشت‌زهرا انجام داد جایگاه مخصوصی تحت عنوان "جایگاه جلوس حضرت امام خمینی" ساخته شد!!.
_________________________________________________________________________________

۱ نظر:

ناشناس گفت...

35 سال مقابله با فرهنگ ملی، تفریح مردم، بگیر و ببندهای اسلامی
بچه ها در مدارس به جای مداد
سیگار و حشیش توی جیبشان است






بخش هائی از گزارش روزنامه ابتکار درباره مصرف بالای سیگار و دخانیات در مدارس ایران:

چند روز پیش پرویز افشار، عضو هیات مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران از رد و بدل شدن سیگار در زیر میز کلاس های مدارس کشور و حتی جاسازی حشیش درون این سیگارها پرده برداشت. شاید بی دلیل نیست که به تازگی برخی والدین رنج آموزش فرزند را خود به جان می خرند و تمایلی به فرستادن آن ها به مدارس ندارند.

وقتی اقتصاد، فرهنگ، خانواده و حتی باورهای دینی کمرنگ و مخدوش شود چنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست. الآن به جایی رسیده ایم که جوانان و نوجوانان خیلی راحت می گویند سلامتی را می خواهیم چکار؟ یا اینکه سلامتی را برای سیگار می خواهیم. دسترسی به مواد دخانی بسیار آسان است. سخت گیری هایی که در داخل به جوانان می شود، نداشتن امکانات لازم و کافی برای ورزش، گردش و تفریحات سالم و ... همه اینها در گسترش استعمال دخانیات در مدارس نقش دارد. شرکت در میادین ورزشی برای خیلی ها (دختران) ممنوع است. تنها چیزی که همیشه در دسترس است سیگار است. به خود ما در خیابان ها همه جور پیشنهاد می شود؛ خرید مواد مخدر و مسکرات و ... .
آنچه در مدارس رخ می دهد و رفتار های خطرناک دانش آموزان باید جدی گرفته شود. تلویزیون نقش بسیار مهمی در این مساله دارد. بهتر است در این رسانه به جـــای پـــخش برنامه های بی محتوا و آنچنانی، پزشکان از مضرات مواد دخانی صحبت کنند. مهمتر از همه این است که رسانه ها جوانان ما را با جوانان بالنده دنیا مقایسه کنند و به آن ها الگوهای فرهیختگی را نشان بدهند نه الگوهای تو خالی. مثلا از افتخارات جوانان ایرانی در سازمان های علمی معتبر همچون ناسا سخن بگویند. باید مقداری از وقاحت بکاهیم و به قباحت بیفزاییم. گستاخی ها را کم کنیم و قبح مسائل را برای جوانان روشن سازیم.
بر اساس پژوهش های انجام شده در دانشگاه تربیت معلم تهران، 57 درصد دانش آموزان حداقل یک نوع مواد دخانی را تجربه کرده اند. پژوهش های انجام شده در دانشگاه علوم پزشگی تهران هم پرده از آمار نگران کننده دیگری برمی دارد. از هر 10 دانش آموز، سه نفر قصد ادامه مصرف را دارند. فقط سیگار نیست. الان با رشد روز افزون مصرف قلیان به ویژه در میـان دختران رو برو هستیم. این ها سیاه نمایی نیست. باید زمینه های رشد و بالندگی برای جوان فراهم شود، تا وی خودش را در مراتب تعالی ببیند. همه می دانیم که سیگار مرحله اول شروع استعمال مواد مخدر است.