۰۷ خرداد ۱۳۹۹

قتل ناموسی در ایران«آخوندی»:
 پدر" رومینا "  با داس دخترش را کشت.
پلیس استان گیلان گزارش‌ها درباره قتل ناموسی دختری ۱۴ ساله به دست پدرش در روستایی در این استان را تایید کرده و مقام‌های قضایی بعد از چند روز سکوت از "رسیدگی ویژه!" به این پرونده خبر داده‌اند.
*به گزارش آفتاب ‌نیوز؛ این دختر ۱۴ ساله در سفید سنگان لمیر از بخش حویق تالش به دست پدرش در خواب سر بریده شد. قاتل پس از ارتکاب جرم به قتل دخترش اعتراف کرد و به مراجع قضائی تحویل داده شد.
* قتل رومینا اشرفی 14 ساله که حالا خبر و حاشیه های آن موج بزرگی در فضای مجازی ایجاد کرده و علاوه بر رسانه های فارسی زبان خارجی حتی رسانه های الکن داخلی نیز با احتیاط و سانسور آن را منتشر می کنند نمونه ای از قتل های ناموسی و خشونت نهادینه شده در« حاکمیت رژیم آخوندی » است.
 او میخواسته با پسری که 29 سال دارد ازدواج کند اما پدرش از جمله به این دلیل که خواستگار "سنی" است با این ازدواج مخالفت می کند.
 دختر از خانه می گریزد و به خواهر دوست  خواستگارش پناه می برد. پس از چند روز پدر از محل اختفای او با خبر شده و سرانجام با مراجعه به نهادهای انتظامی دختر را تحویل گرفته و به خانه باز می گرداند و شبانگاه سر او را با داس می برد.
وقتی در « رژیم آخوندی »  برای دختران 9 ساله جشن بلوغ در مدارس می گیرند و هزاران دختر زیر 14 سال به خانه شوهر فرستاده می شوند، ازدواج رومینا با خواستگاری 29 ساله رویداد عجیبی نبود و ریشه مخالفت با این ازدواج ظاهرا و عمدتا باز میگردد به اخلاف مذهبی (شیعه و سنی). دراین میان قوانین اسلامی چنان مناسباتی را حاکم کرده که پدر خود را مالک دختر میداند و قتل فرزند قصاص ندارد! و با چند سال زندان سر و ته قتل را هم می آورند.


 تا اینجا تفاوت مذهبی که « رژیم »  بدان دامن زده، مناسبات دوران بربریت و جاهلیت که در « رژیم آخوندی» تبدیل به قانون شده و نهادینه شدن خشونت در جامعه که حکومت متهم اصلی آنست، سه عامل مهم در قتل رومینا بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: