۱۶ آذر ۱۳۹۱

۱۵ میلیارد دلار قاچاق و ۲ و نیم میلیارد کالای تقلب ، در بازار اسلامی ایران !

 بيشتر لباس‌ها و سایر کالاهایی كه به ايران وارد می‌‌شوند چينی، تايلندی، بنگلادشی و یا از ترکیه هستند، هرچند که ممكن است روی آن‌ها برند‌های معروف مربوط به ساير كشورها هم نصب شده باشد!.. محصولاتی با مارک‌‌های آمريكايی و اروپایی به سختی وارد ايران می‌‌شوند و اگر هم وارد شوند قیمت‌آن‌ها به گونه‌ای نیست که هر کسی بتواند از عهده خرید آن برآید.
 مهدی ابویی، معاون پیشگیری(!) ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌گوید:« اگر هر کالایی کد رهگیری داشته باشد ، صاحب آن شناسایی و معلوم خواهد شد که این کالا از کجا آمده و چه کسی آن را آورده است». وی می‌افزاید:«ولی عده‌ای درمقابل اجرای آن مقاومت می‌کنند، چرا که منافع سود جویان را تعطیل می کند. این سودجویان باند و رانت دردستگاه دولتی دارند..
 نتیجه این‌که، بسیاری از کارگاه‌های موسوم به "زیر پله‌ای" این مارک‌ها و برچسب‌ها را کیلویی از بازار خریداری و بر روی تولیدات داخلی و یا کالاهای چینی و ساخت ترکیه می‌چسبانند!!.
فروش برچسب و مارک خارجی در ايران (اسلامی) تخلف محسوب نمی‌شود. در ايران(آشفته امروز) قانون كپی رايت وجود ندارد. از طرفی شركت‌های صاحب و مالک اين مارک‌‌ها هم در ايران نمایندگی ندارند که بخواهند از تولید کنندگان کالاهای تقلبی شکایت کنند!..
در ایران چند عامل در تولید و استقبال خریداران از کالای تقلبی عمل می‌کنند. نخست این‌که کالاهای ساخت ایران از هر نظر(کیفیت، طرح، دوام، قیمت و غیره) در بین مردم خوشنام نیستند. در مورد کالای چینی هم که بازار ایران را تسخیر کرده، مهدی ابویی، معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌گوید:« مدیریت واردات یعنی اینکه، آشغال چینی وارد کشور نشود». ... اما اکنون حتی سنگ قبر و تسبیج مومنین(!) هم جزئی از هزاران اجناس قاچاق و قلابی هست که دربازار (عدل اسلام ایرانی) به مردم (وا مانده در صحنه! قالب میشود .....

هیچ نظری موجود نیست: