۲۳ اسفند ۱۳۹۱

بودجه بخور و نمیر آموزش و پرورش در ایران<اسلامی>
به نوشته اعتماد، «بودجه اندک آموزش و پرورش ایران، فقط کفاف این را می‌دهد که اتاقی را تبدیل به کلاس کنیم و ۳۰ -۴۰ دانش آموز را روی نیمکت‌های چوبی بنشانیم و معلمی آموزش ندیده، بی‌انگیزه و فقیر را سرکلاس بفرستیم. در چنین شرایطی بیش از ۹۲ درصد بودجه جاری آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنل [...] می‌شود و پول چندانی برای هزینه‌کردن در بخش سایر فصول و کیفیت بخشی باقی نمی‌ماند».

۱ نظر:

ناشناس گفت...

کوبيده با گوشت الاغ سرقتی
روزنامه مردمسالاری: دو سارق احشام که با سرقت الاغ مبادرت به توزيع گوشت آن براي تهيه کوبيده رستوران‌هاي بين راهي مي‌کردند، دستگير شدند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، بيست و دوم اسفند ماه سال جاري فردي سراسيمه به كلانتري 176 حسن آباد مراجعه و عنوان داشت: هنگام سركشي از محل نگهداري احشام صاحبکارم مشاهده كردم که سه راس الاغ به سرقت رفته است.

ماموران دايره تجسس پس از استماع اظهارات شاكي ضمن اينکه از صحت گفته‌هاي وي که «نصراله «نام داشت،مطمئن شدند بلافاصله پرونده اي تشكيل و تحقيقات خود را در خصوص شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان آغاز کردند. اين گزارش حاکيست،ماموران در بررسي‌هاي خود متوجه شدند يكي از قصابي‌هاي محل اقدام به فروش گوشت الاغ مي‌نمايد كه بلافاصله وارد عمل شده و مالك قصابي را در حاليكه مشغول خرد كردن الاغ ذبح شده بود، دستگير و به كلانتري انتقال دادند. با انتقال متهم وي مورد بازجويي قرار گرفت طي بازجويي‌هاي انجام شده مرد قصاب ضمن اعتراف به فروش گوشت الاغ گفت:ساعتي پيش دو جوان به نامهاي «محمد» و «محرم « الاغ ذبح شده اي را در حاليکه پشت يک وانت گذاشته بودند براي فروش به مغازه آوردند و گفتند كه دو الاغ زنده ديگر دارند كه در صورت تمايل براي خريد با آنها تماس بگيرم. ماموران با گرفتن مشخصات متهمان و شناسايي مخفيگاه آنها در يك عمليات غافلگيرانه موفق شدند آنها را دستگير كنند در بازرسي از مخفيگاه آنها دو الاغ شاكي که سارقان فرصت ذبح آن را پيدا نکرده بودند،نيز كشف شد. در اين گزارش آمده است، متهمان از سارقان احشام در منطقه حسن آباد قم هستند که با پرسه زني‌هاي شبانه خود اقدام به سرقت احشام به خصوص الاغ از طويه روستاييان کرده و پس از ذبح،گوشت الاغ را به قصابي فروخته و قصاب نيز پس از چرخ کردن گوشت، آن را به برخي از رستوران‌هاي بين راهي فاقد مجوز اتحاديه اصناف و تاييد فعاليت وزارت بهداشت جهت مخلوط کردن و درست کردن کباب کوبيده به فروش مي‌رساند. با اعترافات صريح متهمان مبني بر سرقت احشام و فعاليت غير قانوني مبني بر فروش گوشت الاغ پرونده اي در اين رابطه تشکيل و در اختيار مقام قضايي قرار گرفت