۲۰ مهر ۱۳۹۲

سواحل ایران در شمال و جنوب می‌توانند منابعی مهم برای کسب درآمد از طریق جذب توریست باشند. اما " خلافت اسلامی ایران " به بهانه قوانین اسلامی محدودیت‌های زیادی را برای استفاده از سواحل این کشور وضع کرده است.


سواحل ایران در شمال و جنوب می‌توانند منابعی مهم برای کسب درآمد از طریق جذب توریست باشند. اما حکومت" بنیادگرای" ایران به بهانه قوانین اسلامی محدودیت‌های زیادی را برای استفاده از سواحل این کشور وضع کرده است.


آنچه رسانه‌های ایران به عنوان روایت رسمی از سواحل این کشور منتشر می‌کنند مشابه این تصویر است.


در تصاویر رسمی مردان و زنان ایرانی برای شنا کردن از پوشش‌های غیر معمول استفاده می‌کنند.


قوانین تبعیض‌آمیز در ایران سواحل دریا را نیز شامل می‌شود. مردان در استفاده از دریا از آزادی‌های بیشتری برخوردارند.اما برخی تصاویر منتشر شده در سایت‌های کمتر شناخته شده نشان می‌دهد که جوانان ایرانی سبک دیگری از تفریح در کنار را می‌پسندند.
اما واقعیت آن است که در برخی سواحل ایران می‌توان با دختران و پسرانی روبرو شد که به جای مانتو، چادر و پیراهن وشلوار، لباس‌های مخصوص شنا یعنی مایو و بیکینی بر تن دارند. اکثر این جوانان در سواحل و ویلاهای خصوصی کنار دریا اقامت دارند.


در بسیاری از کشورهای اسلامی که از سواحل دریایی توریستی برخوردار هستند قوانین سختگیرانه‌ی ایران وجود ندارد و شهروندان هستند که نوع پوشش خود را انتخاب می‌کنند.

در برخی سواحل مانند جزیره کیش محدودیت‌های کمتری برای توریست‌ها ایرانی و غیر ایرانی وجود دارد. در این بخش‌ها می‌توان تعداد بیشتری از افراد غیر ایرانی را دید.

درسواحل"عمومی" دریای مازندران برای شنا کردن، ساحل به دو بخش مردانه و زنانه تقسیم شده است!! و بخش زنان به وسیله یک چادر از دیدها پنهان می‌شود!!.
سواحل ایران بر خلاف کشورهای همسایه همچون ترکیه و امارات متحده عربی از امکانات رفاهی  برای توریست‌ها برخوردار نیست.


به نظر نمی‌رسد حکومت بتواند آنچه را که به عنوان فرهنگ رسمی اسلامی قلمداد می‌کند به نسل جوانی که سبک زندگی متفاوتی را در پیش گرفته تحمیل کند.


هیچ نظری موجود نیست: