۰۹ شهریور ۱۳۸۹

مانع نوردی! ، برای رسیدن به متروی فردیس - کرج

خبرگزاري مهر: ايستگاه متروي فرديس كرج يكي از بزرگترين و مركزي ترين ايستگاههاي مترو است كه روزانه صدها هزار نفر درآن تردد مي كنند، اما مدتي است كه مسافران براي سوار شدن به قطارهاي اين ايستگاه مجبور به مانع نوردي مي شوند!!؟

ايستگاه متروي فرديس كرج علاوه بر آنكه به خودي خود پرترافيك است در منطقه اي بسيار پررفت و آمد از كرج واقع شده به گونه اي كه در زمان هاي رفت و آمد براي رسيدن به مقصد و استفاده از تاكسي و اتوبوس تا نيمه هاي خيابان هم مي ايستند.

اوج بي نظمي را در اين زمان به وضوح مي توان ديد،‌ هر كس هر جا كه بتواند پياده و سوار مي شود. فرقي هم نمي كند محل ايستادن با قوانين(!!) راهنمايي و رانندگي مطابقت نداشته باشد يا نه
مسئولان و كارشناسان (!!!) براي اين مورد هم طرح ريختند و اجرا كردند.
از سنگ هاي بتني با آرم موسسه ملي توسعه اصلاح نهال و بذر و نيز مترو حصاري ساختند به اندازه حجم مترو و پايانه تاكسي!!... اما كدام ديوار است كه بتواند مانع شهروندان (سر در گم) براي رسيدن به مترو و سوار شدن تاكسي ها و اتوبوس شود؟؟.

آنها كه مي توانند از بين اين ديوارها عبورمي كنند و بسياري هم تا كنار زنجيرهاي متصل به هم مي روند و از زير آنها رد مي شوند. عده اي هم ترجيح مي دهند با پرشي كوتاه از روي زنجيرها عبور كنند و عده اي هم كه هيچ گزينه اي براي رد شدن از موانع را ندارند ناچارند براي رسيدن به مقصد مسير طولاني را طي كنند.

همه اين اتفاقات( سردرگمی و بی نظمی) در حالي رخ مي دهد كه اغلب(!) استفاده كنندگان از مترو عجله دارند و با طي مسيري كه به اجبار به آنها تحميل شده است گاهي يك قطار را از دست مي دهند و بايد تا رسيدن قطار بعدي منتظر بمانند!؟

هیچ نظری موجود نیست: