۳۰ تیر ۱۳۹۲

خرید دولتی گندم به کمتر از یک پنجم کاهش یافته است


    معاون وزیر جهاد سازندگی! ایران<اسلامی> می‌گوید دولت بهای خرید تضمینی گندم از کشاورزان را افزایش داده است!. این در حالی است که خرید گندم توسط دولت از ۱۱ هزار تن در سال ۸۳ به حدود ۲ هزار تن در سال ۹۱ کاهش یافته است.
دولت در سال گذشته ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم وارد کرد. روزنامه همشهری ۱۹ خرداد ۹۲ به نقل از آمار گمرک نوشت این میزان به لحاظ وزنی ۱۷ درصد کل واردات بود و به نسبت سال ۹۰ بیش از ۳۶ برابر افزایش داشته است..

                                             سیلوها پر از گندم‌ آلوده

دیگربان: سایت «قدس آنلاین» از وجود گندم‌های آلوده در سیلو‌ها٬ نان چینی٬ هندی و پاکستانی در سفره‌های مردم و افزایش قریب‌الوقوع قیمت مرغ به کیلویی ۱۰ هزار تومان و تخم مرغ به شانه‌ای هفت هزار تومان خبر داد.
این سایت روز یک‌شنبه (۳۰ تیر) با انتشار دو گزارش جداگانه به بررسی واردات گندم‌ آلوده و گرانی مرغ و تخم مرغ پرداخته است.
«قدس آنلاین» مسئول نابسامانی در بازار نان٬ گندم٬ مرغ و تخم مرغ در ایران را دولت! محمود احمدی‌نژاد و دلال‌ها معرفی کرده است.
این سایت به نقل از حسن مهربانی یگانه٬ دبیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان جوجه یک روزه پیش‌بینی کرده که قیمت مرغ و تخم‌مرغ در روز‌های آینده به ۱۰ و هفت هزار تومان برسد.
وضعیت معیشتی مردم ایران از یک سال گذشته و با افزایش دامنه تحریم‌های بین‌المللی روز به روز وخیم‌تر می‌شود. با این حال مقام‌های <خلافت> اسلامی از آن‌ها می‌خواهند در برابر این تحریم‌ها مقاومت کنند.
مسئولان دولتی نیز در پی اعمال این تحریم‌ها٬ واردات بسیاری از کالاهی غیر استاندارد خارجی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
چین٬ پاکستان٬ هند و برزیل چهار کشوی هستند که گزارش شده گندم٬ دارو و گوشت‌های آلوده به ایران صادر کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: