۲۱ شهریور ۱۳۹۲

"خسارت اعتیاد در ایران <اسلامی> برابر کل بودجه سلامت کشور است" ! ..." این بخشی از آن جامعه ی توحیدی است که عمامه داران مرتب مژده اش میدادند!!"


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌گوید، دست‌کم ۱۰ میلیون ایرانی درگیر اعتیاد هستند و خسارت این وضعیت برابر با کل بودجه سلامت کشور است.

خسارت اعتیاد برابر کل بودجه سلامت!<ایران اسلامی!>

شیشه که به نام‌های "اسید" و "کریستال" هم شناخته می‌شود از مخدرهای صنعتی "متاآمفتامین" است که به علت اثر آن در کاهش اشتها به عنوان داروی لاغری، به ویژه در میان زنان رواج یافته. بهای ارزان این مخدر علت دیگر گسترش مصرف آن عنوان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر رسول خضری با اشاره به این که به رغم بالا رفتن بهای همه‌ی کالاها در سال‌های اخیر "قیمت شیشه به شدت کاهش یافته"، از مسئولانی که وقت کافی برای حضور در این قبیل همایش‌ها و جلسات دستگاه‌های مرتبط با اعتیاد نمی‌گذارند، گلایه کرد!.
رسول خضری گفت: «خسارت ناشی از اعتیاد در کشور بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال یعنی معادل کل بودجه سلامت کشور است.»

عضو کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید: «اعتیاد حداقل ۱۰میلیون نفر از مردم کشور را درگیر کرده که پیشگیری از اعتیاد کار تخصصی وزارت بهداشت است و باید به این نهاد واگذار شود.»

سن شروع اعتیاد، ۱۸ تا ۲۳ سالگی

ظاهرا منظور خضری از درگیر بودن ده میلیون نفر با اعتیاد، شمار معتادان و اعضای خانواده و نزدیکان آنهاست که به نوعی در معرض آسیب‌های ناشی از استفاده از مواد مخدر قرار می‌گیرند. مسئولان<!!> تعداد معتادان ایران را بسیار متفاوت اعلام می‌کنند.

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی<!> اسفند ماه ۹۱ گفت: «آمار معتادان رسمی یک میلیون تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن و تعداد معتادان تفننی حدود ۷۰۰ هزار تن است بنابراین می‌توانیم بگوییم تعداد معتادان در کشور ما در مجموع دو میلیون نفر است.»
محمد اسماعیل مطلق، مدیرکل سلامت<!> وزارت بهداشت و درمان سوم مهر ۱۳۹۱ تعداد "معتادان قطعی کشور" را ۲ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست: