۱۰ اسفند ۱۳۹۲

ایران تا سال ۱۳۸۸ چهل درصد از بنزین مصرفی خود را از خارج تامین می‌کرد، اما به سبب تحریم‌های غرب در مورد بنزین، مجبور شد کمبود ظرفیت پالایشگاهی تولید بنزین را از طریق تولید این سوخت در مجتمع‌های پتروشیمی و با افزودن سرب یا کاتالیست‌های شیمیایی و بسیار خطرناک مانند «ام‌تی‌بی‌ای» جبران کند. “ام‌تی‌بی‌ای” ماده‌ای سمی و به شدت سرطان‌زا است و استفاده از آن در دنیا برای تولید بنزین ممنوع است.

اعتراض مردم و متخصصان بهداشت و کوشندگان محیط زیست علیه آلودگی هوای ایران و علیه بیماری ها و کشتار زیست محیطی به گوش دولت روحانی رسید!.
سالیان متمادی من نیز نوشتم و کشتار مردم را از طریق سم کشنده هوای ایران توضیح دادم و تاکید کردم که مسئله محیط زیست در ایران مسئله حاشیه ای نیست بلکه مسئله حیاتی است.
. فقدان فرهنگ پیشرو در حکومت و در میان اپوزیسیون و نیز منافع کلان حکومتی و فساد حاکم بر دستگاه موجود، پشتوانه روند تخریب سلامتی در ایران بوده است.
هوای ایران و از جمله هوای تهران آلوده برای سلامتی خطرناک است و بسیاری از بیماری های رایج در شرایط کنونی ناشی از این آلودگی است.
یکی از عوامل اصلی آلودگی گازوئیل و بنزین توسط خودروها میباشد. ایران تا سال ۱۳۸۸ چهل درصد از بنزین مصرفی خود را از خارج تامین می‌کرد، اما به سبب تحریم‌های غرب در مورد بنزین، مجبور شد کمبود ظرفیت پالایشگاهی تولید بنزین را از طریق تولید این سوخت در مجتمع‌های پتروشیمی و با افزودن سرب یا کاتالیست‌های شیمیایی و بسیار خطرناک مانند «ام‌تی‌بی‌ای» جبران کند. “ام‌تی‌بی‌ای” ماده‌ای سمی و به شدت سرطان‌زا است و استفاده از آن در دنیا برای تولید بنزین ممنوع است.
وزیر نفت بیژن زنگنه که روز ششم اسفند ۱۳۹۲ در جلسه علنی شورای شهر تهران سخن می‌گفت اظهار داشت: “براساس گزارش شرکت پالایش و پخش، موادی که در بنزین پتروشیمی‌ها وجود دارد آلاینده و خارج از استاندارد هستند و قطعاً در تهران دیگر این نوع بنزین توزیع نخواهد شد.”.
اینگونه افراد پس از سالیان دراز سکوت بناگاه کشف کرده اند که بنزین ایران کشنده است. چرا آنهمه سکوت و پنهانکاری در مورد جنایات محیط زیستی؟ چرا امروز آمار درست و جدی در مورد بیماری ها و کشتار انسانها بخاطر آلودگی منتشر نمیشود؟ چرا خسارات اقتصادی مورد ارزیانی قرار نمیگیرد؟ بنزین و گازوئیل آلوده  بیماری های شهروندان را در سراسر ایران افزایش داده است.
/melliun.org/iran

هیچ نظری موجود نیست: