۱۵ خرداد ۱۳۹۳

باد داشت تهران را با خود می برد ..!

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳



                                        ۵ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند

۲ نظر:

ناشناس گفت...

بخشی از یک مقاله - رادیو فردا


با هزينه کردن حدود پنج و نيم درصد درآمد ناخالص ملی در امور دفاعی، ايران هفتمين کشور دنيا از نظر صرف تخصيص درآمدها به هزينه دفاعی است. از اين نظر ايران با اسرائيل قابل مقايسه است که در رده پنجم قرار دارد. به اين ترتيب ايران و اسراييل در در صدر رقابت‌های اصلی نظامی دنيا قرار دارند. ايران با نزديک به ۹۰۰ هزار نيروی نظامی شاغل و ذخيره در رده هشتم تعداد نيروی نظامی دنيا قرار دارد. تنها کشور هايی که بيش از ايران نيروی نظامی شاغل دارند چين، آمريکا، هند، روسيه، کره شمالی، کره جنوبی و پاکستان هستند. به اين ترتيب ايران در رده ۱۰ کشور نظامی دنياست و برخلاف تصور همگانی از نظر ميزان نظامی بودن در رده بالا تری از ترکيه و مصر قرار دارد که به طور رسمی توسط ارتش اداره می شوند. اين واقعيت نشان می دهد که بايد به طور جدی در اين‌که ايران به دست روحانيون اداره می‌شود، ترديد کرد. ايران به دست نظاميان (به طور عمده سپاه پاسداران) اداره می‌شود که بيشترين بهره را از ثروت ملی ايران می‌برند.

بخش ديگری از اتلاف ثروت ايران را می‌توان با فساد گسترده در بازار کار و نظام اداری ايران توضيح داد. ايران از نظر ميزان سلامت سيستم اداری در رده ۱۴۴ قرار دارد و در شمار فاسد‌ترين کشورهای جهان است و از اين نظر با حدود ۳۰ کشور فاسد دنيا قابل مقايسه است. افشای مکرر پرونده های فساد اداری در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که فرآيند تخصيص يافتن منابع ملی به کسانی که از رانت‌های موجود در اين سيستم فساد بهره می‌برند، امکان توزيع ثروت ميان مردم را از بين برده است. به اين ترتيب غيرقابل محاسبه بودن وغير قابل کنترل بودن هزينه کردن سرمايه های ملی توسط صاحبان قدرت در ايران به بخش عادی اداره ايران در دهه اخير تبديل شده است.

به اين ترتيب در دوره زمامداری آقای خامنه‌ای و به ويژه در ۱۰ سال گذشته و با توجه به بی‌مانند بودن درآمدهای نفتی ايران، بيشترين ميزان اتلاف سرمايه های ايران در طول يک قرن گذشته صورت گرفته است. در تمام ۲۵ سال گذشته توان سياسی آقای خامنه‌ای صرف مقابله با دستگاه اجرايی کشور و کنترل نهادهای انتخابی، يعنی رياست جمهوری و مجلس شده است. در درجه بعد اين توان صرف جلوگيری از رشد نهادهای مدنی شده است که امکان مشارکت مردم در حل و فصل مشکلات کشور را فراهم می‌کرده است. تنش‌های ناشی از اين تقابل به تغيير پياپی مديريت‌ها و سياست‌ها و ناپايداری برنامه‌ريزی اقتصادی و صنعتی دامن زده است.

ناشناس گفت...

به بهانه جنگ داعش با ارتش عراق
استقرار ناو هواپیما بر امریکا
در آبهای عراق در خلیج فارس



خبرگزاری های جهان از بازگشت ناوهواپیمابر جورج بوش آمریکا به آبهای خلیج فارس گزارش دادند. این بازگشت به بهانه مقابله با "داعش" صورت گرفته است.
ناوهواپیمابر جورج بوش از طریق آبهای شمال بحر العرب وارد آب های خلیج فارس شده و به سواحل عراق در خلیج فارس رسیده است.
دولت عراق ضمن تائید این خبر اضافه کرد: حضور این ناو امریکائی در سواحل عراق به معنای آغاز عملیات قریب الوقوع نظامی - هوایی آمریکا علیه داعش نیست. حتی به این معنی هم نیست که اوباما واقعا تصمیم نهایی خود را برای آغاز حملات به مراکز داعش را گرفته است.
این مسئول دولت عراق نگفت که اگر هدف از اعزام این ناو مقابله با داعش نیست و اوباما هم معلوم نیست قصد مقابله با داعش را داشته باشد، پس این ناو به چه بهانه ای در سواحل عراق مستقر شده است؟