۱۴ مرداد ۱۳۹۳

۳۰ تا ۳۵ درصد کارگران مراکز صنعتی و تولیدی ایران معتادند

در این شرایط ، کارگر یک حب تریاک می​زند و بعد بی‌خیال می​رود به عمق زمین.»
طبق آمارهای اعلام‌شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران<اسلامی>، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از کارگران مراکز صنعتی، کارگاهی و تولیدی معتادند. تعداد این کارگران معتاد بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.
"ستاد مبارزه با مواد مخدر" و نیروی انتظامی! ایران آمار افراد معتاد در کشور را حدود دو میلیون نفر اعلام کرده‌اند که ۳ درصد کل جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد. حدود ۷۰ درصد معتادان افراد شاغل هستند.
تحقیقی که چندی پیش در منطقه اسلام‌شهر تهران انجام شد، نشان داد که ۷۸ درصد معتادان دستگیرشده این منطقه شاغل بوده‌اند. در این میان بیشترین سهم از آن کارگران مراکز صنعتی، کارگاهی و تولیدی است. ۳۰ تا ۳۵ درصد کارگران این مراکز معتادند؛ یعنی جمعیتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر.
سایت خبرآنلاین در گزارشی با چند کارگر معتاد گفت‌وگو کرده و علت شیوع اعتیاد در بین کارگران را پرسیده است. یکی از این کارگران در معدن کار می‌کند. او شرایط سخت کار در معدن را که روزانه ۱۲ ساعت در عمق ۱۳۰ متری زمین است، دلیل تمایل کارگران به مصرف تریاک عنوان کرده است.
او همچنین به مشکلات مالی کارگران اشاره کرده می‌گوید: «با ۱۰ سال سابقه کار، سه سال است که حقوقم ۴۰۰ هزار تومان است و الان دو ماهی می​شود که شرکت خصوصی صاحب معدن تنها بخشی از حقوق ما کارگرها را می​دهد و ۲۰ نفر را هم در همین یکی دو ماه به دلیل بالارفتن هزینه‌ها و فروش نرفتن زغال سنگ اخراج کرده. خوب در این شرایط ، کارگر یک حب تریاک می​زند و بعد بی‌خیال می​رود به عمق زمین.»



هیچ نظری موجود نیست: