۱۰ اسفند ۱۳۸۸

پنهان كاري و گسترش معضل زنان روسپي ، در خلافت اسلامی


يك نهاد در كشور وجود ندارد به صورت اصولي به بررسي مشكلات زنان خياباني بپردازد. در نتيجه هيچ آمار قابل استنادي براي حل اين مشكل نيز وجود ندارد در حالي كه پديده زنان خياباني يكي از آسيب هاي مهم اجتماعي است، اما آمار رسمي اي ديده نمي شود و همين موضوع باعث طرح آمارهاي غير واقعي و مبالغه آميز توسط برخي كارشناسان مي شود.

مطابق بررسي ها ميانگين سني دختران بين 12 تا 25 سال تخمين زده شده و در تابستان آمار اين زنان افزايش مي يابد و كمترين ميزان فحشا در اسفند ماه است.

دكتر "امان الله قرايي مقدم" ، جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با فردا گفت: در ايران اين پديده در حال گسترش است. مطالعات نشان مي دهد كه سن فحشا به 10 سال كاهش يافته و دختران جوان كه به تازگي وارد اين كار شده اند بيشترين تعداد آنها را تشكيل مي دهند.

اين آسيب شناس در تبيين علل شيوع فحشا در كشور مي گويد: مهمترين عامل بروز فحشا فقر و ناتواني زنان در تامين مايحتاج اوليه زندگي شان است.طلاق و نابسامانيهاي خانوادگي، افزايش حاشيه نشيني و مهاجرت ، بي سوادي و ناآگاهي و اعتياد از جمله عوامل افزايش پديده فحشا است. زنان به دليل پايين بودن سطح آگاهي و عدم تكوين شخصيت و تلقين پذيري در اين زمينه آسيب پذير تر هستند. همچنين پديده زنان خياباني زاييده فرار دختران و زنان از خانواده است و عمده ترين عامل فرار زنان و دختران به نابساماني هاي زندگي و خانوادگي باز مي گردد و اين نابساماني فقط نابساماني اقتصادي نيست.

امان الله قرايي مقدم همچنين ضعيف شدن ارزش هاي ديني در ميان برخي قشرهاي جامعه كمرنگ شدن ارزش هاي ديني يكي از عوامل گسترش فحشاء در جامعه است. دين يكي از عوامل مهم جلوگيري كننده از انحرافات اجتماعي است. وقتي ارزش هاي ديني و هنجارها در جامعه ضعيف شود، جامعه دچار بي بند و باري خواهد شد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

رژيم تهران ركوردار فيلتر كردن سايتهاى اينترنتى
چهار دانشگاه معتبر جهان يعنى آکسفورد، کمبريج، هاروارد و تورنتو تحقيقاتى درباره سانسور و فيلتر كردن سايتهاى اينترنتى در چهل کشور جهان انجام داده اند. براساس اين تحقيقات رژيم تهران ركوردار فيلتر كردن سايتهاست.

در جريان اعتراضات اخیر كه اخبار و فيلمهاى آن به سراسر جهان مخابره شده است، رژيم تهران بيش از پيش خود را نيازمند سانسور و فيلتر كردن سايتها مى ديد و به همين دليل سانسور سایتهای خبری را تشديد كرد.

اين اقدام رژيم تهران با محكوميت جهانى روبرو شده است. سازمان گزارشگران بدون مرز که مقر آن در پاریس است، جمهوری اسلامی را در رديف اصلى ترين دشمنان اينترنت در جهان معرفى كرده است.

كنگره آمريكا نیز اخیرا لايحه ای با عنوان قانون جهانى آزادى آنلاين ارائه داد و سانسور اينترنتى توسط رژيم تهران را محكوم كرد.

كنگره آمريكا خواستار حمايت از كاربران اينترنتى در ايران شده است.

پارلمان اروپا نیز ماه گذشته در اجلاس رسمى خود در استراسبورگ، با تصويب قطعنامه ای شديداللحن، تمامى اشكال سانسور بويژه فيلترينگ اينترنتى و سانسور ماهواره ای توسط رژيم تهران را قويا محكوم كرد.