۱۱ اسفند ۱۳۸۸

نمایش لباس یکسان برای کارمندان زن و باقی قضایا

سازمان میراث فرهنگی چند مدل لباس به نمایش گذاشته که قرار است به زودی لباس فرم کارمندان این سازمان شوند. جمهوری اسلامی در زمینه‌ی پوشش زنان هر کاری می‌کند، معضلات جدیدی می‌آفریند. چند نمونه و این آخری را مرور می‌کنیم.



این اولین عکس از لباس‌هایی است که قرار است به زودی از پوشش‌های یکسان کارمندان سازمان میراث فرهنگی شود!!؟ یعنی ، چادر......!؟
. معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، تهمینه دانیالی، هشتم اسفند به خبرگزاری ایلنا گفت: «وزیر آموزش و پرورش نیز از این پوشش‌ها استقبال كرده و می‌توان امیدوار بود كه در آینده‌ای نزدیك افراد شاغل در آموزش و پرورش نیز از این لباس‌ها به عنوان لباس فرم استفاده كنند.»








وزیر سابق ارشاد!! دستور داده بود: «مانكن ثابت و مانكن در تصویر باید فاقد آرایش بوده و به گونه‌ای نباشد كه موجب انحراف توجه بازدیدكننده از لباس مورد نمایش شود!!! (نمایش برجستگی‌های بدن مانكن ... ممنوع است!!!).» در بند بعدی این دستورالعمل نوشته شده: «در صورت استفاده از مانكن ثابت تطبیق كامل سایز مانكن با لباس پوشانده شده الزامی است.!!!!» معلوم نیست قانونی برای برخورد با مانکن‌های "بدحجاب" تدوین شده است یا خیر
. وزیر ارشاد فقط گفته بود، مانکن‌های ثابت (یعنی همان عروسک‌ها) آرایش نداشته باشند و برجستگی بدنشان معلوم نباشد، اما مشخص نکرده بود که اگر به این ممنوعیت توجه نکردند، تکلیفشان چه می‌شود.



هیچ نظری موجود نیست: